Op de beste manier spiermassa opbouwen

Er wordt vaak makkelijk gedacht over het opbouwen van spiermassa. Je doet gewoon wat extra oefeningen en je bent klaar toch? Toch niet! Als je op de beste manier spiermassa wilt opbouwen moet je met een aantal dingen rekening houden.

Zwaar trainen is belangrijk

Zorg er in de allereerste plaats voor dat je zwaar traint. Doe een bepaalde oefening 10 keer en zorg dat je de oefening de laatste keer nog maar net kunt uitvoeren. Deze set herhaal je dan 3 keer. Het is niet erg als je de laatste set niet helemaal voltooit. Door zwaar te trainen belast je je spieren extreem, hierdoor worden ze geprikkeld en vergroot je je spierkracht. Als je het helemaal goed wilt doen laat je een trainingsschema opstellen door een personal trainer. Hij kan precies de juiste oefeningen voor jouw doelen uitzoeken en hierbij het juiste gewicht bepalen. Daarnaast kan hij om de paar weken de oefeningen veranderen, zodat je spieren geprikkeld blijven en je dus effect blijft zien van je training. Zo kun je goed spiermassa opbouwen in de gym.

Voeding ook erg belangrijk

Naast een goed schema is goede voeding minstens zo belangrijk. Wanneer je te weinig calorieën binnenkrijgt, zal je lichaam je spieren gaan gebruiken voor energie. En dat is nu net niet de bedoeling, want zo worden de spieren die je zo zorgvuldig aan het opbouwen bent, net zo hard weer afgebroken. Zorg voor extra eiwitten om dit tegen te gaan. Beter nog, laat ook een goed voedingsschema opstellen. Misschien kan dat door dezelfde personal trainer, zodat zowel je trainer als je voeding goed op elkaar aansluiten.

De beste manier om spiermassa op te bouwen is dus door op de juiste manier te trainen en je voeding hierop af te stemmen.

About the Author

No comments